ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه لوکال آزادی مشهد در آینده‌ای نزدیک ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در دهه کرامت به ۷۰ درصد رسید ویژه‌ترین فضاآرایی شهری به‌مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان شهدا و بزرگراه‌های مشهد | فوت سرنشین پژو به دلیل واژگونی خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد «پاک» است (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقراری سیستم گردشی غرفه‌داری در شب‌بازارهای مشهد | موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟ مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) پایان پرونده پلاک ۱۷۶ | پس از ۳ دهه، یکی از فرسایشی‌ترین پروژه‌های شهر مشهد رو به پایان است برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود تعیین تکیلف ۲۴۰ پرونده ارسالی در کمیسیون ماده ۵ توسط شهرداری مشهد طی سال گذشته قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همایش «شکرانه خدمت» با محوریت تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۹۴۰۴
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
همایش «شکرانه خدمت» با محوریت تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر برگزار شد + فیلم
آیین تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس با عنوان «شکرانه خدمت»، دوشنبه‌شب با حضور جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری در تالار همایش‌های هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس با عنوان «شکرانه خدمت»، دوشنبه‌شب با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، اصغری سرپرست شهرداری مشهد، سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری در تالار همایش‌های هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

حمل و نقل، بخش منتخب قرارگاه خدمات سفر

حسین امیرکلالی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مشهد و دبیر ستاد اجرایی قرارگاه خدمات سفر ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: آمادگی برای استقبال از زائران نوروزی از ماه‌ها قبل از فرارسیدن سال جدید آغاز شد. اصلاح فرآیند و ساختاری که وجود داشت، یک ضرورت راهبردی برای سازمان‌دهی اوضاع بود و بر این اساس در جریان ۵۰ جلسه پیش از نوروز، بیش از ۴۵۰ مصوبه عملیاتی و اجرایی حاصل شد و بر پایه تلاش‌های شبانه‌روزی قرارگاه خصوصاً در اسفندماه، ظرفیت اسکان ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد و سامانه مدیریت اسکان هم شرایطی را رقم زد تا بتوان به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین، از ظرفیت اسکان در مشهدالرضا (ع) آگاه باشیم.

وی افزود: فراهم آمدن ۶۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامت در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری باعث شد تا از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، بیش از شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر در اقامتگاه‌های رسمی اسکان پیدا کردند. بیش از چهار هزار بازدید نظارتی توسط ۱۳۶ بازرس منتخب از تشکل‌های مختلف باعث شد تا در مجموع به ۱۱۷ عنوان شکایت رسیدگی و بیش از ۱۶۶ میلیون تومان به زائران مسترد شود.

دبیر ستاد اجرایی قرارگاه خدمات سفر خاطرنشان کرد: تهیه و تأمین مرغ، گوشت، میوه، نان و سایر اقلام اساسی در اولویت قرارگاه قرار داشت. پس از تأمین نیاز بازار، در حوزه نظارت و بازرسی هم شاهد تعامل هم‌افزای ۱۴ دستگاه نظارتی به‌صورت منسجم و همدل بود که در هر چهار محور منتهی به حرم متمرکز بودند.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری توانست برای برپایی پنج ایستگاه استقبال از زائران در مبادی ورودی شهر برنامه‌ریزی کند. علاوه بر این، تأمین سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ‌های اطراف حرم، ایستگاه‌های راهنمایی زائر و ۳۸ اکیپ سیار به همراه تشکیل گروه‌های نظارتی و بازرسی در حوزه تاکسیرانی و افزایش ساعت کار ناوگان حمل و نقل شهری باعث شدند تا کم حاشیه‌ترین و برنامه‌ریزی‎شده‎ترین بخش از خدمات شهری، در حوزه حمل و نقل باشد به‌گونه‌ای که چه به‌صورت شخصی و چه به‌صورت ریلی، هوایی و زمینی، تردد زائران با کمترین مشکل انجام شد و حتی ترافیک اطراف حرم نیز مدیریت شود.

بازرسی مستمر از هتل‌ها در اولویت بود

محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه عشق به خدمت‌رسانی زائران و علاقه به آبادانی هرچه بیشتر سرزمین علی بن موسی‌الرضا (ع)، مهم‌ترین انگیزه فعالیت شبانه‌روزی قرارگاه خدمات سفر مشهد بود، اظهار کرد: اقدامات نظارتی جامعه هتلداران از بهمن‌ماه آغاز شد و از ۱۵ اسفندماه نیز با استقرار سه شیفت در شبانه‌روز، بازرسی از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه مسافر‌ها و مراکز اقامتی به‌صورت مستمر ادامه داشت تا اجحاف در حق مهمانان امام هشتم (ع) صورت نگیرد.

آغاز اجرای طرح آموزش فرهنگ میزبانی از منطقه ثامن

هادی مخملی، رئیس اتاق اصناف شهرستان مشهد نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه اصلاح ساز و کار گزارش‌گیری و گزارش دهی، راهبرد اصلی قرارگاه سفر در نوروز امسال بود، گفت: بیش از ۷۰۰ واحد صنفی برای ارائه کالا‌های اساسی به زائران مأموریت پیدا کردند و وظیفه آن‌ها هم این بود که علاوه بر تعهد به نرخ‌نامه مصوب، برچسب قیمت نیز بر روی کالا‌ها درج کنند.

وی ادامه داد: ترتیبی داده شد تا در قالب طرح نظارتی مردم محور، کیو آر کد مشخص‌شده روی ویترین مغازه‌ها به‌عنوان نمادی برای ارتباط مستقیم  و بی‌واسطه مردم با کارگروه‌های بازرسی مطرح باشد. علاوه بر این، آموزش فرهنگ میزبانی به اصناف نیز در قالب طرحی آغاز خواهد شد که مبدأ آن منطقه ثامن و بازار امام رضا (ع) خواهد بود.

در انتهای این مراسم از فعالان تشکل‌های مردمی و مدیران جهادی قرارگاه عملیاتی خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۲ تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->